REFERENCES BIBLIOGRAPHIQUES
ARTICLES SCIENTIFIQUES :
COQUIDE, M. et LEMARECHAL, J. F. ,(2004), modélisation et simulation dans
l’enseignement scientifique :usages et impact
KARSENTI, T. ,(2004), Pédagogie et nouvelles technologies : former les enseignants pour le nouveau millénaire SESSION 5 : réinventer la pédagogie, les nouveaux paradigmes éducatifs
LEWIS, E. STERN, J. et LINN, M. ,(1993), The effect of computer simulations, on introductory thermodynamics understanding. Educational Technology, Jan, p. 45-58.
Long, D. ,(2003), CRDE, Impacts des TIC sur la motivation des élèves
enjeu social, pédagogique et scientifique
MONAGHAN, J.-M. et CLEMENT, J. ,(1999), Use of a computer simulation to develop mental simulations for understanding relative motion concepts. International Journal of Science Education, vol.21 (9), p. 921-944.
Nouvelles technologies de l’information : quel cadre
SIMMONS, P.-P. et LUNETTA, V-N. ,(1993), problem solving behaviours during a genetics computer simulation: beyond the expert /novice dichotomy. Journal of research in teaching, vol .30 N0 2 , p.153-173.
TARDIF, J. ,(2005), avec la collaboration D’ANNIE. P, Intégrer les TIC quel cadre
Pédagogique ?
WARSCHAUER, M. ,(1996), Motivational aspect of using computer for teaching
ZIRKIN, B .G et SUMLER, D.E. ,(1995), « Interactive or non-interactive ? 131-147 That is
The question!!! An annoted bibliography journal of distance
éducation,Vol10 ,n°1,p.95-112.